Overslaan en naar de inhoud gaan

Welke vragen moet men zich stellen bij het organiseren van een bedrijfsevenement?

Gepubliceerd op: 23-04-2021

Wie een geslaagd zakelijk evenement wenst te organiseren, moet zich naast het bepalen en vastleggen van de inhoud van het evenement over verschillende andere vragen buigen om de juiste locatie te kunnen kiezen. We legden ons oor te luisteren bij Floreal Seminars, uitbater van 4 verschillende businesscentra in België, om precies te weten welke die vragen zijn.

ALLE VRAGEN VOOR HET ORGANISEREN VAN EEN GESLAAGD BEDRIJFSEVENEMENT OP EEN RIJ

  • Welk genre evenement wil u organiseren, een seminarie, een werkvergadering, een productpresentatie, een congres?
  • Hoeveel mensen zullen er deelnemen aan het evenement?
  • Hoeveel ruimte en/of zalen heeft u nodig? Welke opstelling wenst u?
tekening meeting room
  • Over welke technische uitrusting wenst u te beschikken tijdens uw evenement? Een projector, audio/video uitrusting, wifi, LCD, ...
  • Wat is de duur van de business meeting? Moet er een overnachting worden voorzien?
  • Hoe komen de deelnemers: met eigen transport, met het openbaar vervoer?
  • Moeten er naast het werkgedeelte ook randactiviteiten worden georganiseerd, zoals teambuilding?
  • Waar had u aan gedacht wat restauratie betreft, een sandwichlunch of eerder een luxueus diner?

Om u te helpen bij het kiezen, geven wij hieronder een overzicht van enkele interessante locaties voor een bedrijfsevenement met hun belangrijkste troeven.

Het seminariecentrum in Blankenberge voor alle mogelijke evenementen

Het businesscentrum in Blankenberg is geschikt voor alle soorten evenementen, van zakelijke seminaries via congressen tot bedrijfsfeesten. In coronatijden drukken we de capaciteit uit in vierkante meter, maar dit centrum heeft 15 moduleerbare zalen en biedt al een zaal vanaf 26 m² waar u veilig terecht kunt met een kleine groep mensen (maximaal 20) tot een heus auditorium met 650 zitplaatsen net naast een ruime foyer. Zelfs indien u 1 stoel op 3 bezet, kunt u hier terecht met meer dan 200 man. De vergaderzalen zijn allen uitgerust met alle mogelijke moderne en technische snufjes.

Het centrum beschikt over eigen overnachtingsmogelijkheden (hotelkamers, studio's en appartementen) en heeft een ruime parking. U kunt er ook gemakkelijk geraken met het openbaar vervoer: zowel met de tram als met de trein en de bus. Het centrum is ideaal gelegen, op een steenworp van de zee, net tegenover het Sea Life Centre. Deze locatie heeft een eigen sportterrein, een minigolf en petanquebanen, en de ligging vlak aan zee is altijd de garantie op een geslaagd seminarie met allerlei andere originele actieve mogelijkheden. Het is hier mogelijk om teambuilding in te plannen. Wat restauratie betreft kunt u hier zowel een sandwichlunch voorzien als een uitgebreid gastronomisch diner.

Het business centrum in La Roche-en-Ardenne voor een groen kader

Het seminariecentrum in La Roche-en-Ardenne biedt dan weer een totaal ander kader dan dat aan zee. Het is gelegen in het hart van de groene bosrijke Ardennen. De 8 seminariezalen gaan van 20m² tot 170m² groot en bieden de gelegenheid om bij een bezetting van 1 stoel op 3 57 mensen te ontvangen (bij normale bezetting 170 man). De zalen zijn allemaal uitgerust met moderne vergaderapparatuur, en dus is deze locatie ook geschikt voor alle mogelijke evenementen, van seminaries tot congressen en bedrijfsfeesten.

Deze accommodatie biedt tevens eigen overnachting (kamers met hotelformule, studio's en appartementen) en beschikt over een eigen parking. Het centrum is schitterend gelegen aan de oevers van de Ourthe en biedt allerlei aangename bezigheden. Zo zijn er tennisvelden, een sportterrein, een fitnessparcours, petanquebanen en eindeloze wandel en mountainbike-routes. Om de samenhorigheid van uw werknemers te versterken wordt er met externe teambuilding-partners gewerkt. De restauratie in dit centrum biedt ook de mogelijkheid om een snelle werklunch tot een uitgebreid gastronomisch menu te nuttigen.

Het Business centrum Panoramique in Mont-Saint-Aubert voor een uniek uitzicht

Het congrescentrum van Mont-Saint-Aubert draag de naam Panoramique, een naam die het zeker niet gestolen heeft. Het ligt op 147 meter hoogte en biedt een uitzonderlijk vergezicht over de Scheldevallei en Doornik. Het beschikt over 7 zalen met modern didactisch materiaal, met een grootte van 27m² tot 155m², goed voor maximaal 51 man bij een bezetting van 1 stoel op 3 (150 personen bij normale bezetting). U kunt hier eveneens terecht voor alle mogelijk zakelijke evenementen, zoals vergaderingen, seminaries of andere.

Dit centrum is zeer goed bereikbaar met eigen vervoer, vlakbij de autowegen E42 en E429, maar kan ook bereikt worden met de bus. De catering gaat ook van een broodjesbuffet tot een gastronomisch menu, en overnachting is mogelijk in de 46 kamers die in het businesscentrum telt. Er is tevens teambuilding mogelijk.

WENST U MEER INFORMATIE OVER DE MOGELIJKHEDEN DIE DEZE CONGRESCENTRA BIEDEN?

Wenst u prijzen, beschikbaarheid of andere informatie om een geslaagd bedrijfsevenement te kunnen organiseren? Ons team staat u graag te woord. U kunt ons online contactformulier invullen, wij contacteren u dan zo spoedig mogelijk.

Ontvangst en faciliteiten voor groepen

Een vakantie voor iedereen tegen een aangepast tarief

Onovertroffen prijs-kwaliteitverhouding

Toegankelijkheid voor personen met beperkte mobiliteit